torsdag, mai 20, 2010

Hvem kan vel tilbringe tid inne og foran pc`n med blogging når våren har kommet for alvor? Jeg har ikke greid det på lang tid nå...så derfor har du vel trodd at jeg helt hadde sluttet med blogging. Neida..jeg har ikke det. Jeg har enda mye å blogge om...mange hobby-prosjekter...håndarbeid og hage. jeg tar bilder og skal vise ting fra håndarbeidsfronten etterhvert..denne bloggingen er fra vår-hagen;)
Hvitveisen er en av de aller første som hilser våren. Krokus, scilla, snøklokker, primula i flere farger, påskeliljer og tulipaner pryder bedene nå...og er fargeklatter som gir oss ekstra energi. Vi koser oss i drivhuset..og med å klargjøre bedene. ett av prosjektene denne våren er å rydde et gammelt bed som har fått et preg av villnis nå. Alt blir gravd opp...vi legger inn ny jord og skal dekke med duk før vi setter tilbake noen av staudene. Resten blir flyttet til andre steder i hagene. Og nå er det plass til nye stauder i bedet...så vi kan jakte på ting vi har ønsket oss med ikke hatt skikkelig plass til på lenge.



Den lille jordbærpiken (fra Nille) vinker til deg fra jordbærkassen i drivhuset.

11 kommentarer:

Turid sa...

Mange herlige vårtegn her hos deg- skjønner at du har hatt det travelt......

Janne i Fagerlia sa...

Det er blitt litt slik hos meg også, når våren og sommeren kommer blir andre ting viktigere enn blogging. Det er jo så kjekt å nyte utelivet etter en lang og kald vinter. Flott å se at våren er kommet for fullt hos deg også.

BirtH sa...

Takk for besøk og hyggelig kommentar på bloggen min! Alltid artig med nye lesere!
Jeg ser at du har en variert blogg med spennende og gode ting fra livet. Jeg blir nok å følge med. Håper det er greit om jeg legger deg til blogglista mi!
God pinse!

Petunia sa...

Bare kjekt at sokkeoppskriften min kan være til hjelp! Det er jo ikke så vanskelig når det sitter i hendene, men det å fortelle det videre, lære det til andre, kan være litt vrient. Og når man ikke har striket sokker på en stund, så er det jo greit å kunne friske opp ved å ta en titt på oppskriften.

Ha en fin pinsehelg!
Jeg strikker forresten mest sokker i sommerhalvåret for det er greit å ha med seg ut i solveggen:)

Timotei sa...

Det er så koselig å holde på ute i hagen! Vi har også et bed som må spas opp og ordnes. Mye arbeid, men vel verdt strevet når en ser hvor fint det blir.

Grannylovestoknit sa...

Hei og takk for besøk og kommentar i bloggen min! Så måtte jeg innom deg og her ser det ut som det er masse spennende så kommer nok på besøk igjen snart!
Ha en fortsatt fin dag! Idag skal vi feire mammas 85 års dag!

Tovepia sa...

Takk for hyggelig kommentar;) Vi er inne i ei flott tid, hadde vi bare fått litt mer varme;)
Ha en fin pinsedag og klem fra meg;)

Marie sa...

Nydelege vårbilde hos deg :)

monsol sa...

Hei, det ligger en premie å venter på deg hos meg. =) send meg adressen din på mail så kommer den kjapt i posten. Gratulerer. =)

Tångsnällans blogg sa...

Hej! Här vinkar jag tillbaka till dej och jordbaerpiken! Vilka härliga foto du har tagit! Ha det gott hälsar Leni på Crea Diem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei på deg!
Det ligger noe til deg på bloggen min!

Klem Cathrine :-)