onsdag, juni 21, 2006

Decoupage på krus

Jeg har laget en oppmuntringsgave til en kollega. Som hun forresten ble veldig glad for å få;) Dekoren på kruset er klippet fra en serviett, og limt på med et spesiellt lim som herdes i ovn. Det er ikke vandlig decoupage-klister. Poenget med dette spesielle limety er at dekoren holder vask i oppvaskmaskin gang etter gang. "Porcelaine - glanzbindemiddel" av merket PEBEO, kjøpt på hobbybutikk.Jeg herder det i ovnen på 150 grader. Ikke så lang tid, men nok til jeg "ser" at alt er smeltet og tørket. Man kan lage mye fint på denne måten, og selv syns jeg det er ekstra gøy at det varer så lenge ved normal bruk, som jo vask i oppvaskmaskin er;) På andre siden av kruset har jeg pyntet med flere hjerter og også skrevet navnet hennes med en slik spesiell porcelaine-tursj. På denne siden som blir den hun holder inntil munnen, har jeg passet på at det er et passelig område uten dekor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kruset ble utrolig flott.