fredag, juni 30, 2006

En titt i hagen

I hagen vokser flere gamle syrin-trær. Nydelig duft, nydelig farge. Ingenting er som å sitte i ly av en gammel syrin..nyte en stille stund med fuglesang og deilig duft. Jeg drømmer om en hvitmalt benk under ett av disse trærne....
Phloxs. (jammen ikke helt sikker på hvordan det staves...med k eller x). nydelig lille farge. Bestemor kalte denne for "frue-blomst"..eller ett elelr annet med "frue". Noen som kjenner et slikt norsk navn på denne gamle hagestauden?
I denne gamle hagen vokser det en eng av lupiner. Alle slags farger. Jeg tok bildene en kveld med gråvær, så fargene er ikke så gode. Skal ta en ny foto-runde i solskinnet.


2 kommentarer:

Hulda sa...

Det var nydelige blomster du har i hagen, mange stauder ser jeg. Lupinen er jo veldig fin, syns jeg. :)

Ingrid sa...

Tusen takk for så mange kjekke kommentarar!! Det er kjempeinspirerande:) Eg ser du har dreisen på hage-arbeid, men eg har VELDIG lite kunnskap om denne type hobby så eg kan berre sei at dei var veldig fine! Sjølv har eg ein liten orkidè som eg stullar og steller med slik at den skal blomstra ein gong til:) Ha ei fin helg!