tirsdag, august 10, 2010


Høstmørket har sneket seg innpå oss mye raskere denne høsten. Kveldene er enda lyse til langt over leggetid..men midnattsolen har forsvunnet og da er det nattemørkt midt på natta.

Vi har hatt gråvær det meste av sommeren..tror mange har fyrt med ved mer enn de har brukt parasollen, for å si det slik. Men...ingen grunn til å klage...som "Han Sverre nord i værre"(Halvdan Sivertsens vise) og "Polyanna" (min helt fra barnebøkene da jeg var lita jente)ville tenkt; "det kunne alltid vært verre". Vi har hatt mengder av regn og vind, lav temperatur og utrolig lite sol. (leste et sted at middeltemperaturen i juli var 11 grader) men...vi har vært friske, hele familien..vi har ikke opplevd noe som har gjort oss triste eller sinte...vi har hatt masse tid sammen, hatt stappfullt av opplevelser sammen i hele sommer...ladet batteriene på alle måter. Og..da kan man ikke annet enn å være fornøyd;)

Og..når det er mørkt på senkvelden kan man tenne lampa. Denne skatten av en lampe er en humørspreder. Det er en gammel gulvlampe med tre skjermer i lilla, gul og rosa. Kan man bli noe annet enn glad når denne lyser opp?
Og....sommeren er jo ikke over enda...og heller ikke det ville vært så trist...for etter sommer kommer høst;)..kommer vinter..kommer vår og sommer...osv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Nydelige farger på skjermene på lampa.Koselig med lys når det mørkner der ute.Alle årstider har sin sjarm.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Malys krok sa...

Her må jeg virkelig si noe! Dette var så flott og positivt at jeg ble glad inni meg! Du sier det jeg alltid tenker, og sier her hjemme! Vi har det så godt at vi har ikke lov å klage! Tusen takk for dine gode ord!
-Margit-

Janne i Fagerlia sa...

Ser du har evnen til å se det positive i det meste. Vi har heller ikke hatt topp sommer her på Møre, men de siste ukene har sol og varme virkelig slått til. I går var det 30 grader i skyggen da jeg kom hjem fra jobb. Så vi føler vel nå at vi har fått litt å lade batteriene på tross alt. Vi skal ha første møte i husfidslaget neste tirsdag. Da skal vi sy et slags ullvott - en slik du tar på deg for å ikke svi hendene når man åpner ovnsdøra. Vi har fått låne en ca. 100 år gammel vott med masse broderier - den skal vi ha som modell.
Riktig god helg til deg!