søndag, august 22, 2010

Vi nyter deilige høstdager. Turer i fjell og på myr. Fisker og plukker bær. Her er litt av myras gull etter en dag ute på tur. I år er multekremen på julaften reddet, og enda litt mer.


En kurv med blomster fra hagen. Det er deilig å kunne fråtse i farger og dufter nå. Vi lager dekorasjoner med oasis i skåler. Blomstene står kjempelenge da. Tidligere på sommeren nytes blomstene best ute...da gleder jeg meg over hver lille blost som viser seg. Når høsten kommer og det er mengder av farger i alle bed...da høster jeg av overskuddet og tar blomster inn. Og kanskje har man mer behov for å ha dem inne når høstmørket preger kosen om kveldene.

7 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Nam, nam eg får vatn i munnen når eg ser multebæra di!!Flotte blomster du har:))

Anonym sa...

Hei.Nå fikk jeg lyst på krumkaker med multekrem.Nam,nam.Kjempe søt kårgen din med blomster.Nydelig.Ha en riktig fin Søndagskveld.Klem fra Bodil.

Janne i Fagerlia sa...

Så heldig du er som har tilgang på multer. Jeg elsker multekrem, men dessverre er det svært lite av denne bærsorten her hos oss, så jeg ender ofte opp med ferdigkjøpt syltetøy når jeg skal lage multekrem.

Turid sa...

Masse godt her- både for øye og mage.

Lonemor sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min. Du har en kjempeflott blogg, med masse fint! Det ligger en award til deg i bloggen min.

Vform sa...

Hej!

Vad gott ni har plockat och lagat!
Vi har också hjortron här ... men inte ännu.
De kommer senare i höst!
Vacker höstbukett från trädgården :)

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra