tirsdag, mars 29, 2011


En deilig vårblomst dyrkes i vinduskarmen. Krokus betyr spesielt mye for meg, er et sterkt symbol på vår, håp, liv og glede. Vi har hatt en lengre periode med sjokk og sorg i familien. Dette må bare ta sin tid, men jeg kjenner at jeg har lite overskudd til blogging for tiden. Men jeg trenger etterhvert sterkt fokus på de små tingene som gir glede og energi, så når den største følelsen av nummenhet i kropp og sjel har lagt seg, da er jeg tilbake her. En sorg går over i andre faser..jeg vet det. Selv om livet akkurat nå ikke føles mulig å leve i full lykke og glede igjen...så går tiden helt av seg selv, og sorgen forandrer seg. Jeg har i en sjokkartet tid nå opplevd at det er mye mellom himmel og jord, som iallefall ikke jeg hadde begreper om før. Slikt gir en større dimensjon på ting. Evigheten føles ikke skremmende, men trygg og lys.

8 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Krokus er virkelig DET vårtegnet for meg også. Håper du lykkes i å se de gode tingene rundt deg.

Livet i Nord sa...

Krokus er nydelig og bringer bud om vår.
Jeg forstår at du er inne i en veldig tøff periode nå, og jeg ønsker deg lykke til videre mot lysere og bedre tider igjen:)
Klem fra meg!

Janne i Fagerlia sa...

Kjenner godt de følelsene du beskriver her. Min far døde brått litt over 60 år gammel, og sjokk og sorg preget livet i ganske lang tid. Men sakte og nesten umerkelig begynner livet å ta tak igjen. Og etterpå ser man kanskje på livet med litt nye øyne også. "Grip dagen" er egentlig et uttrykk å reflektere over.
Etter å ha vært igjennom en slik krise vil våren, vårtegnene og fuglesangen få en ny dimensjon i hjertene våre. For meg opplevdes første våren etter at pappa døde, veldig sterkt, og samtidig gav den meg tanker om at livet tross alt går videre. Alt rundt meg var som før, årstider kom og gikk, og livet måtte også finne sitt rette spor igjen......

Klem fra Janne

Beate sa...

Nydelige krokkus, og de er et vakkert symbol på noe nytt som kommer med våren.

Turid sa...

Blomster er tegn på glede, nytt liv omtanke (om du får en blomst), kjærlighet , savn ...og mye , mye mer. Gode tanker til deg på en april søndag.

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Så nydelig blomst:)
Nå vet jeg ikke hva som er skjedd med deg, men at noe vondt har hendt kunne jeg skjønne.
Jeg har selv mistet min mamma da jeg var liten jente, så vet mye om sorg.
Stakkars deg, men godt du har begynt å blogge igjen..kjempeviktig å prøve å få tankene litt over på andre ting.
Håper alt går bra med deg!
La meg til som følger, så finner jeg deg igjen.Klem

Bestemor Drillo sa...

Jeg vet ikke ha som har hendt rundt deg, men en ting vet jeg av erfaring at sorgen blir mildere etter hvert.
Håper våren. lyset og blomstene vil gi deg energi til å få en god tid!
Klem fra bestemor !

BrittB sa...

Krokus er nydelige vårtegn! Forstår av innlegget ditt at du opplever sorg. Ønsker deg alt godt i den tunge tida du har nå og at du snart finner glede i hverdagen igjen.
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Klem!