onsdag, mai 31, 2017


Julebroderier. Jo, man kan bli inspirert av at det snør tett om dagen....




Jeg liker å brodere i den lyse årstiden. Alt går så mye lettere når det er godt lys hele døgnet. Denne lille julebrikken startet jeg på i januar, men la den bort fordi det var for mørkt. Den er påtegnet, og jeg har brukt ulike typer sting og tråd jeg hadde fra før. 



Brikken skal gis til et loddsalg som holdes fast hvert år før jul.
Godt å være ferdig med den allerede nå, for da kan jeg med god samvittighet ta fatt på et nytt broderi.

6 kommentarer:

Tove Steinbo sa...

Den blir kjempefin! Jeg broderte også mye da jeg var ung, men ikke nå lenger.
Men jeg broderte min bunad for vel 20 år siden. Det er jeg stolt av.
Du ser den i 17. mai innlegget på min blogg.
Lykke til med håndarbeidet - og jeg ønsker dere sommervær fremover!
Hilsen fra Tove/fargeneforteller

amo sin blogg sa...

Godt alt som er gjort i god tid.
Fine broderi.

Janne i Fagerlia sa...

Godt arbeidslys er et "must". Broderiet ditt blir skikkelig koselig. Flott genvinst dette. Tror jeg tenker litt som deg - godt med alt som er unnagjort.

Torunn sa...

Nydelige arbeider; så kreativ og flink du er!!

Ønsker en fortsatt fin dag :)

Barwitzki sa...

Morsom... veldig søt var broderi. Ja, du har rett, så herlig er å gjøre håndarbeid med natur lys :-)))
God sommer fortsatt. Hilsen til deg. Viola

Birthe Marie sa...

Så koselig og fint julebroderi. Fin blogg du har og kjekt å se de fine tingene du har laget. Her var det også mange fine naturbilder. Koselig å se. Nå har jeg lagt meg til som følger, for vil gjerne se innom her igjen. :-) Takk for besøk og hyggelig kommentar på min blogg! :-)