onsdag, april 12, 2006

Blomsterpotter.
Dette skullel bli fantastiske fantasi-blomster...Planen var å lage dekorasjoner til et vindu hvor levende blomster alltid blir glemt. jeg har laget "potter" i tre, malt dem skikkelig blå..og montert grønne stilker i. Alt er klart til å lage disse flotte blomstene jeg skulle lage av stoffrester, paljetter, bånd, paljetter, broderi osv...Bruke rester.
Men...her ligger de altså i en hylle...

De er laget av en vattkule, silkisleire og hobbymaling. Jeg klattet slik silkisleire på kulen, laget fasong på hodet, og malte etterpå. Ganske morsomt. og jeg vil tro at med øvelse, så kan man få til de mest spennende ansiktsutrykk og personlighetstrekk på denne måten.



Englehoder
Joda...det var akkurat det jeg hadde tenkt å bruke disse til..Lage store flotte flygende engler...flagrende stoffer og perler..Men..nå ligger de i en skuff..og har det sikkert ikke bra i det hele tatt.



Dette er julekrybber;)
Jeg har altså laget to slike staller... men ikke kommet lengre. Jeg har laget dem av finèr plater. De er beiset i mørk blå. planen er å gjøre dem mer "slitne" ved å bruke krakeleringsmaling..dytte inn litt høy her og der...Jeg har en ide om at figurene i krybben skal bli så utrolig spesielle og fantastiske...så dermed har dette prosjektet stoppet opp. er det noen andre som har laget julekrybber, og har noen erfaringer å dele? Kan jo ikke skade å være ute i god tid, dersom jeg skulle bli overveldet av arbeidsglede ved å gjøre disse ferdig nå:)




Ingen kommentarer: