mandag, april 10, 2006

Påskekyllinger


Disse to langbeinte kyllingene har jeg laget av noen rester av tre. Kyllingene er skåret ut (sag) i finèr. Dess mer ujevnt man sager, dess mer personlig preg får kyllingene. Se kammen på den venstre kyllingen. Jeg boret hull under, og hull i en passe stor trebit som skulle være "gressbakken" de står på. til føtter har jeg brukt tykke trepinner, slike man kjøper i hobbybutikk. Det er jo malingen som gir liv til kyllingene, og den kan man jo utføre på forskjellig vis.Rundt føttene har jeg knytt en sløyfe av naturfarget bast, mest for å live det litt opp. Et annet alternativ kunne vært å male "klør"(det heter da vel ikke klør på kyllinger..? men jeg mener de føttene de har).
Hvis man ikke har tilgang til trebiter eller sag, kan jo denne kyllingen også godt lages i papp. Poenget er at man lager seg en gløyal fasong å jobbe med.

1 kommentar:

Anonym sa...

De var tøffe!