fredag, april 07, 2006

Spisesmekke med broderi



Lille Marie har fått seg ny spisesmekke. Jeg broderte denne i ettårsgave til ei lita venninne. Kjøpt ferdig sydd spisesmekke med plass til broderi (permin?). Mønster til bokstavene fant jeg i ei amerikansk broderibok med korsstingsmønstre jeg har hatt i alle år."Celebrations in cross-stitch by Lisbeth Perrone fra 1988. Var litt gøy å se at boka kom til nytte igjen;) Så var det da likevel et fornuftig kjøp!
Broderigarnet er pent syns jeg. Sjattert i rosa, grå og grønne farger. Jeg har ikke tatt vare på merkelappen, men vet at det er slikt garn som brukes når man brodere slike hardangersøm-broderi med farger ala Lilli Tuve (er det riktig navn?)
Ser at jeg er håpløs med navn på brodukter jeg bruker, lover at jeg skal bli flinkere til dette, slik at andre kan bruke ideene mine til eget arbeid.

Ingen kommentarer: