torsdag, juli 08, 2010

Så hva gjør jeg i ledige stunder nå på sommeren? Mye...fordi jeg koser meg på alvor. Det gjør jeg forresten både sommer og vinter, men sommeren er spesiell fordi alt lyset gir slik energi;) Det er deilig å kunne være så mye utendørs...uten å måtte bruke tid og energ på å kle på seg masse klær! Jeg koser meg med alt som skjer i hagen...alle de hundre hageprosjektene vi hele tiden syssler med. Jeg koser meg med å ha mye kontakt med naboer i bygda som i likhet med oss er mye utendørs nå. Vi bor i ei bygd hvor man kjenner naboen og hvor folk går på besøk til hverandre, men det er mer lettvint å ha nabokontakt på sommeren når det kan skje mer på impuls fordi man ser hverandre.
Jeg leser.. på verandaen og i hagen..Stadig må jeg bla opp i staudeboka. Dette praktverket av Knut Langeland er ei fantastisk bok. Flott informasjon om 900 stauder. bilder, beskrivelser, historie osv. Ei bok som jeg tror finnes i de fleste hjem hvor det bor hageelskere.
Agatha Christie er en favoritt. Jeg har lest hennes bøker så lenge jeg kan huske.Poirot og Miss Marple føles som nær slekt;) Dette er en biografi, og ei virkelig interessant bok. Nå får jeg vite ting jeg ikke visste, skrevet på en flott måte, og det gir meg lyst til å lete meg frem til enda fler av bøkene hun har skrevet. Jeg har lest alle Christies bøker fra det lokale biblioteket, eier en del selv også...men jeg tror nok jeg nå skal sjekke på Internett hvilke bøker som finnes..og bestille flere på biblioteket. man kan jo fjernlåne bøker fra andre bibliotek. Det skal bli spennende.
Og jeg strikker. Kan du se hva dette er?


En babyjakke. halve jakken. Den strikkes i to deler. Oppskriften fant jeg jeg på Drops Design. Jeg skal innrømme at jeg hadde problemer med å forstå oppskriften i starten...strikket mye feil, måtte rekke opp flere ganger...men tilslutt gikk det såpass bra som dette og jeg er godt igang med del 2.

Og jeg syr...det skal bli en rund pute, inspirert av den runde puten på forsiden av boken "lapper i rødt og hvitt" av Gerd Gellein Merkesdal. Det er forresten ei flott bok med mange brukende ideer, ei bok jeg er glad jeg eier og som jeg ofte titter i. Den kan anbefales;)

Noe av stoffet jeg bruker har hage-design. derfor har jeg tenkt at motivet jeg broderer som et stitchery som midten av puten, må være ett eller annet hage-tema. Kanskje et visdomsord eller noe i den retningen. Jeg har ikke funnet noe enda...og blir glad hvis du har noen ideer å gi meg.

Ingen kommentarer: