lørdag, mars 21, 2009

Tenk at det er så mye liv i dette..

Det er sannelig et av verdens undre at slikt "dødt" materiale som dette kan bli flotte planter! bare ved hjelp av riktig mengde lys, vann, varme...fantastisk!
Vi har hatt nydelig vårvær...og brukte den gode vårstemningen utendørs til å ta en så-økt på gårdsplassen.
Det vi sådde her ble plassert i drivbenken utendørs. der har vi en slik drivhus-varmovn hvis det skulle bli altfor kaldt, men ellers tenker vi det er perfekt lys og temperatur for driving nå. Dette er et prosjekt vi prøver for første gang i år. Det morsomme er at vi har sådd samme frø både ute i benken og innendørs i spire-rommet. Vi har det som et lite forsknings-prosjekt å se hvordan de utvikler seg forskjellig.
Etter ei god arbeidsøkt er det deilig å steke vaffler på verandaen. Åhh..det er så godt med masse frisk luft, så kan man heller bare kle på seg godt;)

Vi hadde vårstemning ja..men så kom den neste vinteren;) Tror dette er den 20.i rekken denne sesongen;))Men det er bare morsomt, og livet blir jammen ikke kjedelig og så absolutt ikke kjedelig forutsigbart.

Den kjære linselusa vår får snike seg med for å sende en liten hilsen på slutten av denne blogghilsen fra meg ;)

4 kommentarer:

Turid sa...

Æ kjenne moll lukta...og vaffel osen også- deilig verandakos.
Vinterlig her hos oss også nå, men jammen ikke mye sne.
Her vil vi gjerne beholde sneen til påska er over- gå på ski , kjøre scooter osv.
Vi har hatt et fantastisk vær i ca en mnd i strekk, sol ,stilla og høvelig temp.
Snakkes, ha ei flott helg!

Anonym sa...

Så havnet jeg inn her igjen.Takk for at du kom innom meg og la igjen spor,så jeg fant fram hit igjen.
Da jeg kom inn på sida di så husket jeg at jeg hadde sett denne bloggen før.Sånn er det når det blir mange blogger man er innom.
Men nå skal jeg legge deg til min Bloggliste,så får jeg gjevnlig besøke deg:)
Så vårlig og fint dere hadde det,før snøen kom atter engang.Det laver ned her også,men det melder om fint vær til i morgen.Da blir det skitur:)
God helg!

Stubbetufsa sa...

Hei! Jeg blir varm og forventningsfull av å se bilder av såing! Jeg syns det er så artig, men det går sakte med veksten på mine planter, syns jeg. Og vi har hatt tre dager med tette snebyger!

The sewing room sa...

Thank you so much for dropping by it is nice to meet you,i am so sorry i can not translate this for you,i too love lavender and grow lots in my garden,you have a very sweet cat and i love your china cups,i too will visit again best wishes Pat