søndag, mars 07, 2010

Huset på prærien. Jeg leste bøkene, så serien på tv. Hele familien min var begeistret..og min kjære deler samme følelser for dette. Her om dagen kom han hjem med en gammel bok fra serien, kjøpt på en brukthandel. De bøkene jeg har fra da jeg var ei lita jente, ser ikke slik ut. En fin gave å gi meg;) Dette er den første boka i serien. Jeg har lest den på nytt nå..storkosa meg med alle historiene fra livet i storskogen i Wiskonsin. Vi ser tv-serien på dvd nå..har kjøpt alle etterhvert som de har kommet ut..seson 6 er den siste vi har nå. det gir en egen ro og trygghet å se igjen dette..noe husker vi, men det aller meste er nytt for oss. Ofte er det ekkle ting på tv når vi har satt oss ned, tar tid til litt tv før vi skal legge oss. Slikt som gir meg mareritt. Da ser vi en episode av dette og kjenner roen sige inn. Og gråter mens vi ser på..ja det gjør vi flere ganger i hver episode, begge to, skammer oss ikke over å være følelsesmennesker.
"Little house on the prarie". My favorite books and tv series from I were a little girl. I just love these stories. Growing up my familie loved looking at these tv series, and i had onlys tarted reading when my parents gave me these books. The stories are based on true stories of the life that Laura Ingalls wilder and her family lived in the USA around 1800. The books were published in 1935 and the films were made around the 1970`s.

Ingen kommentarer: