mandag, januar 24, 2011

Flere strikketøy på gang

Jeg strikker en babykjole. Mønsteret er hentet fra et Sandnesgarn-hefte. Oppskriften er en ny versjon av en gammel modell. Det finnes både jakke og kjole. Mønsteret er lett å strikke og går veldig fort når man først har strikket så mye at man husker det utenat. Og jeg strikker en vest i mariusmønster. jeg har valgt fargene sort+grønn+rød, fordi hun som skal ha den er så spesiellt glad i grønn. det skal bli en overraskelse, så jeg er kjempespent på om den passer. jeg kunne visst trenger noen maskemarkører, her brukes både garn og sikkerhetsnåler.
Og innimellom strikker jeg lester, for å ha et lite lager når noen strenger noe varmt på beina. Alltid greit å ha noen ekstra par liggende i flere størrelser...de blir aldri liggende lenge på lager;)


3 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Du er jammen produktiv. Utrolig hvor mariusmønstret er på trappene igjen. Artig at gamle mønstre igjen blir populære.

Malys krok sa...

Så flott mønstret ser ut, på babykjolen, så lett og lekkert liksom! Og Mariusmøntret er tidløst og fint! Så flink du er som har så mye på gang... Er nok noen som er veldig glad for at du har lester på lager! takk for hilsen! -Margit-

Elisabeth, innerst i veien sa...

He he, ja greit å ha noe å alternere med. ☺

Ops, der kom jeg på den 1,5 ferdige leggvarmere som ligger i kista her.....