mandag, januar 10, 2011

Snemand frost og Frøken Tø

Knallkaldt, vind...det fristet ikke med skitur, men frisk luft må man ha. Så søndagen tilbrakte vi voksne ute i snøen. mange timer..dagslys ble til skumring. Vi hadde det kjempekoselig, masse latter og moro. Snøfolk skulle vi lage, og jammen fikk vi det ikke til. Både kjerringer og gubber. Noen endatil med en egen indre energikilde (les; gravlys)

Min kjære er flink til å lage personlighetene på disse snøfolkene. Er ikke denne karen sjarmerende? Toralf ble navnet.


Vi tok hageslangen frem fra vinterdvalen og sprutet vann over dem. Så nå har vi forhåpentligvis gitt dem ekstra lange liv. den fikk meg til å nynne på en sang...

Jeg husket noe vi sang i mine dager som pikekor sanger; Snemand Frost og frøken Tø. Nydelig dansk vise. En nydelig kjærlighetshistorie, men med en ganske tragisk utgang.

7 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Åååå så artig. Jeg er svært glad i snømenn, selv om de fleste blir til ved hjelp av penselen hos meg.

Sonja frå Sunnfjord sa...

Det var sanneleg nokre sjarmerandes snømenn!
Fin kveld til deg:)

Malys krok sa...

Ja hvorfor ikke leke litt! Det skal en aldri slutte med! Så fine de ble de snøfolkene! Jeg lurte litt på hvordan dere fikk dem til å holde sammen når det var så kaldt, men så kom jo forklaringen. Artig innlegg!
-Margit-

krepsemor sa...

Så morsomt =) Torolf har absolutt STOR personlighet! Lenge siden jeg har vært med på å lage snømann, men ungene driver på innimellom dataspillingen=)
Jeg kan huske en lørdag for mange år siden, det ringte på døren, og da jeg åpnet søren, så stod jammenimeg eg diger snømann på dørmatta =)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flotte!
Fantastiske ansikter:)
Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Hei.Kjempe koselig.Nydelig snømann.Savner jobben i barnehagen når jeg ser det.Kjekt å holde på å lage med snø.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Sjarmerende snømenn. ☺