lørdag, juli 22, 2006

Meme ( a challange of questions)

Jeg har blitt utfordret av Julie...
til å svare på spørsmålene under her.
Når jeg tenker meg om...vet jeg ikke hvorfor dette har tittelen "meme",
men slår meg til ro med at det muligens er et svensk ord/begrep...
siden utfordringen kommer fra Sverige.
I`ve been challanged by Julie to give an answer to different kinds of questions..five things I have in my freezer, in my closet, in my car...and five things I would like to craft befor dying.

Fem ting i min fryser;

En hel del ørret og røye (fangst til overs fra isfisket i vinter)
Tyttebær og blåbær (plukket i fjor...som vi visstnok sparer på enda)
Grillskiver og sommerkoteletter ( man vet jo aldri når det blir vær for grilling )
Vaniljeis (desverre bare en liten rest i en boks )
Isbiter (plastfigurer i skarpe farger, formet som frukter, med frosset vann inni )

Fem ting i mitt skap;

Nordlandsbunad
Esker med fotografier (som jeg drømmer om å få lyst til å sette i album)
En knallblå ullgenser med en hvit isbjørn på ( gave fra Svalbard )
En eske med gamle minnebøker og dagbøker fra da jeg var ungdom
Min samboers jaktvåpen

Fem ting i min bil;

Ei sort mappe med cd`er
En halvvspist pose med nøtter i blanding
Turkart over regionen
En rull plastposer (man kan jo alltid plukke ting på tur, som man vil ha med hjem)
Hyttenøklene

Fem ting jeg vil strikke/hekle/brodere før jeg dør;

Brodere nordlandsbunad til noen som står meg nært (må lære det av min mor)
Hekle gardiner til feriehuset vårt
Lage dåpskjole til noen som står meg nært
Lage et stort lappeteppe som kan gå i arv
Lære hedebosøm av min mor

Fem personer å sende videre til;


4 kommentarer:

JULIEK sa...

Å så rask du var. Hørtes godt ut med all den ørreten du har i fryseren. Så artig at også du har nordlandsbunad, jeg har en blå en som jeg er veldig glad i.

Anonym sa...

Jeg tar utfordringen:-)

Anonym sa...

Jeg tar også utfordringen... ;) Ha ei flott helg i "sommerværet". :)

Anonym sa...

Uffda, glemte helt å skrive hvem jeg var i forrige kommentaren...