tirsdag, august 01, 2006

Fargeglade høner (colourful hens)

Dette er vel egentlig det som burde kalles en UFO, fordi den har ligget på arbeidsrommet mitt i mer enn ett år. Det var ikke ment som en påskeduk, men kan vel egentlig brukes som det også. Hønene fant jeg ett eller annet sted...husker ikke hvor. Mulig de var applikert da, og ikke brodert. Mamma har laget duken for meg, og er den som også alltid stiller opp når et broderi-mønster skal tegnes over på stoffet. Og jeg har "bare" brodert. Litt pinlig...men det er faktisk ikke så mange stingene som mangler før denne er ferdig ;/
This is an UFO, almost finished, but now it`s been resting for more than a year. I suppose it can be used as a table runner for Easter, but I just wanted it as something to get me in a good mood. It`s colourful and lively. The hens are jumping around. My mother made the tablerunner, and she also drew the pattern on it. I am "just" embroiding. I found the pattern somewhere, can`t remember where, and I don`t even remember if it was a embroidery or not.Dette er det multifargede garnet jeg bruker. Glade farger!

This is the multicoloured embroidery yarn I am using. Lively colours!

2 kommentarer:

Tone sa...

Det var da noen sjarmerende fjærfe :-) Og mye annet fint i bloggen din også!

Hulda sa...

Syns også at den duken ser fin ut! STÅ PÅ og få den ferdeig! :)