søndag, april 11, 2010

Er det vår nå? Jo, det føles slik...og det ser jo slik ut også..iallefall bittelitt. Dette er et vårtegn. det første bladet av en staude inntil husmuren..og toppen av noen nydelige tulipanblader. det er nesten litt rart å tenke på hvor etterlenget disse er..hvilken lykke man føler når man ser dem igjen. De kommer jo hvert år, omentrent på samme tid...men likevel blir man så inderlig glad og nesten overrasket når man ser dem igjen;)

Vi har hatt mange uker med sol fra blå himmel nå..og ikke et eneste vindpust. Men i går kom gråværet...og i dag blåser det skikkelig her vi bor. Bølgene kaster seg store mot stranden og det suser i trærne mot skogen og fjellet. Det er deilig å bo slik at man har naturen nært innpå..og selv med denne typen vær er det deilig å kjenne at det er skikkelig mye vær;)

Vi har vært ute i mange timer..gått tur, puslet i hagen (kastet lett snø på disse spirene slik at neste soldag ikke skal svi dem) og nytt all den friske luften...og lyset. Og etterpå er det deilig å kunne gå inn..fyre i den store vedovnen..spise lutefisk-middag og sitronfromasje til dessert. Nyte søndagen og kjenne at roen har senket seg i hjemmet også denne deilige helgen.

6 kommentarer:

Malys krok sa...

Ja er det ikke slik! Den minste lille spire er gull verd denne tiden!
Tøflene du har strikket ser så fine ut, jeg fikk mønster på slike for en stund siden. Har lyst å prøve å strikke, men syns det ser litt vanskelig ut. Må nok få hjelp av min stikkende datter, antar jeg. Og du som har strikket så mange! Jeg var innom deg i går kveld, men var så trett at det ble bare tull å skrive.
Tidligere i dag har sittet og priklet. så nå står det småplanter på rad og rekke i drivhuset.

Tusen takk for din koselige hilsen!
-Margit-

Frida sa...

Hei Jeg har en award til deg på bloggen min : )

Turid sa...

Åååå disse bittesmå vårtegnene er så skjønne! Etterhvert vil det vel dukke opp noen vårtegn her hos mæ også....forløpig er det bare masse vann overalt- igrunn et vårtegn det også....

Timotei sa...

Ja, det er rart så forundret en blir hvert år når de små grønne spirene dukker opp! Det samme skjer jo hvert år, men likevel...
Tusen takk for koselig kommentar på blogen min forresten! Gleder meg til å bli bedre kjent med deg og bloggen din også!
Ønsker deg en fortsatt fin våruke!

Frida sa...

Ja jeg og mamma leste Polyana bøkene når jeg var litt mindre: )
De er kjempe koslige: )
Elisabeth bøkene og noen bøker som heter Bestevenner bøkene som er skrevet av samme forfatter er noen bøker jeg anbefaler: )
Klem Frida

Malys krok sa...

Hei! Du kan hente en award hos meg hvis du vil!
-Margit-