søndag, april 18, 2010

Status i drivhuset. plantelysene som ligger her blir montert denne helgen. Og når alt det elektriske er fikset, som det blir denne helgen...så kan vi sette på lys..og frost-vakt-varmoven....og da kan vi faktisk til uken sette ut planter og så nytt her ute;)
På gulvet har vi grus...det skal vi fortsatt ha..men oppå skal vi lage ganger med stein, heller og støpte betong-heller med dekor. Etterhvert lage egen dekor med blader osv. Og treplatting noen steder. Ved kaffekroken vår skal vi ha et godt underlag.

Alt skal males i en type hvitt, samme som de andre husene på eiendommen. Da blir det mer helhet i alt. Men maling ute må man vente litt med...vi har enda vinter her nord. Etter påska hadde vi uker med sol og varme...så kom vind..snøen smeltet som fy, og vi hadde virkelig god vårfølelse sist helg. men denne uken kom to runder med skikkelig snøvær. Vi fikk så mye snø på en gang at det var nesten ikke til å tro. Med en gang solen titter frem...smelter alt kjempegodt...men så kommer en ny sny-eling...Man må hente frem alt man har av nordnorsk tålmodighet når det gjelder vær og skiftninger. Og...det gjør jo ikke noe, uansett hve slags vær det er...våren kommer jo, det er jo helt sikkert;)

Lobelia under plantelys i kjeller-rommet hvor vi driver frem vår og sommer nå. Alt trives godt..men lengter vel etter å komme seg ut i drivhuset. Og vi lengter etter å ta i bruk drivhuset for alvor. Det skjer ting hver dag..men mest av alt gleder vi oss til mer vår ute nå.

Vi har planlagt alt vi skal så...alt er skaffet..men plutselig oppdaget jeg at jeg ikke har frø til blomkarse. Jeg samlet frø fra plantene vi drev frem i fjor..så noe har jeg jo..men planen var å kjøpe noe. Men hver gang jeg har vært i butikken..og man greier jo ikke å motstå en tur bortom frø-hyllene..hver gang har jeg tenkt at, nei blomkarse har vi mengder av. Men nei, det har vi ikke. Jeg håper det ikke er utsolgt..jeg må skynde meg i butikken rett etter jobb i morgen!!

Ingen kommentarer: