tirsdag, juli 12, 2016

En strikket fisk....
eller hva med en hel fiskestim som er strikket. 


Det ble en grytelapp av denne fiskestimen. Mønsteret fikk jeg ide til etter et bilde jeg så på nettet en gang...jeg talte masker og tegnet av mønsteret. Jeg har strikket på rundpinner, så mønsteret er likt på baksiden også. Rundt hele grytelappen har jeg heklet en runde med fastmasker og laget en løkke med luftmasker og fastmasker til oppheng. grytelappen er strikket i bommulsgarn, og fungerer flott som grytelapp fordi den nesten blir 4dobbel. jeg har strikket bare en, fordi oftest bruker jeg bare en hånd når jeg skal løfte ting ut av ovnen. En slik kunne også fint brukes som bordskåner, under varne gryter på bordet. Og man kunne strikket et "rør" og laget en brødkurv eller et trekk til ett eller annet med rund fasong man skulle ha på bordet.

3 kommentarer:

Barwitzki sa...

Fantastisk mønsteret. Herlig har du strikket.
Jeg liker :-)))
Ha riktig god sommer fortsatt.
Hilsen fra Viola

amo sin blogg sa...

Så fint du har strikka,
smart å gjere det på denne måten.
Fint mønster.

Ha ein fin onsdagskveld.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Så morsomt mønster! Og artig å lage noe ikke alle andre har! Nå gleder jeg meg til å se duken min, som du har kopiert! Lager du oppskrift, tror du ? Det hadde vært artig å kunne dele med mine lesere, som ikke er så heklekyndig som deg! Ha en flott torsdag! Klem Cathrine :-)