søndag, mars 09, 2008


I februar har vi lest boken "mord i prestegården". Kjempespennende. jeg hadde nettopp sett filmen, så avsløringene av morderen kom ikke som noen stor overraskelse på meg. Men likevel..jeg skal være den første til å innrømme at man glemmer fort. Det er fint å lese dette og å kunne reflektere over forskjellene mellom bok og film. Det slår meg at fremstillingene av Miss Marple er forskjellig. I bøkene kan det virke som om hun ikke er en 100% sympatisk frue, mens hun i filmene blir fremstil't som en mye mer elskelig eldre dame.Og i filmene er det absolutt mye emr fokus på dette strikketøyet som hun alltid har med seg. I bøkene nevnes dette ikke i like stor grad. Mitt strikketøy lages av dette Plumet-garnet. Et skjerf som skal være med i denne utvekslingen som vi gjør i denne alongen. Jeg kan ikke vise bilde av det enda..da kan jeg jo komme til å avsløre noe for mottakeren;) Neste bok er "Liket i biblioteket". Er igang allerede.
Vår lille katt storkoser seg ute i snøen.
Dette er hans første vinter...og han koser seg lavt..og høyt!
Plutselig kan man høre sjura synge og "kjefte" høylytt. Da trenger man ikke lete lenge etter katten..han er like i nærheten;)
Sjura er en ertekrok..flytter seg lenger og lenger opp. Noen ganger klatrer katten med blikket bare oppover, tror jeg, for plutselig oppdager han at det er laaangt ned. jeg har ikke helt funnet ut om de er gode venner...men han er iallefall ikke redd sjura, selv om de kan være i store flokker når det er slik lek på gang.

Ingen kommentarer: