mandag, januar 01, 2007

Av en gammel leirepotte... (from an old clay pot...)

.. har jeg laget denne julenissen. I en snor under henger det rødmalte tre-hjertet. På det kunne jeg jo skrevet god jul eller noe..eller også laget en bjelle man kunne ringe med hvis den hang ved døra. Leirepotten er helt skjult egentlig, men finnes under der;) Ett felt foran malte jeg med maling i ansiktsfarge, laget ansikt..limte på ull til skjegg og hår, og brukte en bit av en striesekk til et slags hodeplagg. En rød lue kunne også vært et alternativ, men jeg ville at den skulle få et litt røfft utseende..Da jeg startet med denne, tror jeg mer jeg hadde en helårspynt i tankene...men så ble det liksom en nisse tilslutt. Sånn kan det gå;)
I`ve made this from an old clay pot...but the pot doesn`t show now;)


Ingen kommentarer: