onsdag, januar 07, 2009


Det snør og snør...slike mengder at jeg nesten ikke lenger husker hvordan formene i landskapet rundt meg opprinnelig er. Og de små fuglene strever for alvor nå. Vi forer så godt vi kan, meiseboller, villfuglfrø, solsikkefrø og fuglenek. Det er et nydelig syn når disse små skapningene besøker oss. Jeg føler at jeg ofte smiler når jeg ser kjøttmeis, og spesielt dompapper i hagen. Åhh..ingen fugl er vel så flott som dompappen;) De har alltid hatt en spesiell plass i hjertet mitt. Men det er ikke så ofte de besøker oss, og jeg skule gjerne visst et triks for å lokke dem til foringsplassen.
Denne høsten var det mengder av rognebær. Hele høsten fikk all bæra henge i fred, men når all denne snøen kom fikk vi besøk av store flokker med trost og sidensvans. Jeg unner dem virkelig all bæra;)
Kanskje er det like godt at vår lille katt trives aller best innendørs med all denne snøen. Så kan han titte på småfuglene gjennom vinduet...og jeg må ofte le av ham når jeg hører ham "snakke" til fuglene, smatte og snadre på kattevis.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hei på deg...legg inn i tråden på HB når du oppdaterer det har hjulpet for meg...
Jeg stikker innom alle de som har oppdatert...
Kaldt hos deg der nord ser jeg...
Kaldt her også...

Turid sa...

Så fine meise bolle holdere du har!
Fuglene mates her å - hvis de hæres å spise i det her været , fyk og ryk.
Men vi har ikke mye sne, kan godt hende at det ramle ned litt , men det flyttes sikkert en annen plass, siden det blåser slik.
En fin dag til deg å småfuglene.

Anonym sa...

Koselig å se på småfuglene som kommer for å spise. De setter nok pris på at pus holder seg innendørs. :o)

Misunner deg litt snøen, her regner den bort nesten før den får lagt seg. Mye kjekkere med ordentlig vinter.

Anonym sa...

Sett noe til Eksosrypa? Fnis:)
Ikke greit å være fugl når det stormer som verst.