søndag, januar 18, 2009

Jeg strikker thermis.(halser til å holde seg varm med i vinterkulden). jeg er igang med nummer 2, men har ikke sydd knapper i den første enda.

Sist påske kjøpte vi flere potter med mini-påskeliljer. Etter blomstring ble løkene satt i et vindu i et uthus uten frost, og der har de stått hele vinteren. Jeg har tenkt at de ganske sikkert både har hatt det altfor tørt og dårlig på alle vis...men i dag oppdaget jeg at det spirer i alle løkene. Nå har de fått vann og er plassert under drivlyset. Kjempespennende.

Og svibel-løkene fra forrige jul har ligget bortgjemt i en kurv i et mørkt kjellerrom. Jeg trodde ikke det var liv i dem heller..men se her;)) Nå skal jeg stelle godt med dem, så får vi se hva de bringer utover våren.

I høst satte vi noen av løkene ned i store krukker, og la mose over. Krokus og andre vårløk har ligget her og ventet hele vinteren. Det er enda altfor kaldt til å sette dem ut!!! Men som du ser...det er liv her..spirene har løftet på moseputen og forteller at de nå våkner sakte men sikkert opp;)

10 kommentarer:

medina sa...

Så spennende med løk som spirer. Det vitner om at det er vår i vente.Har du noe tips om det mønsteret er i salg noe sted?

annemor sa...

Så kjekt og sjå at det spirer, må vere ein herlig følelse. :) Thermisane var fine, skulle prøvd meg på ein slik eg også. Ha ein fortsatt fin søndagskveld. :)

Anonym sa...

Stakk bare innom for å ønske deg god søndag :D Flott blogg du har

Unknown sa...

Flotte Thermisser.... ;O)

Ha en fin uke!

xoxo

Turid sa...

Tenk at en får vårfølelse av åse at det spirer i ei blomster potta...så godt at det er så lite som skal til!
Å sola ja ho nærme seg no , et haneskritt for hver dag.
God søndags kveld til deg.

Heidi sa...

Flott med spirende løk! Jeg strikker også Thermis, skal se om jeg får min ferdig imorgen. Ønsker deg ei trivelig håndarbeidsuke!

Anonym sa...

Jeg har også gamle svibelløk i kjelleren!Takk for at du minnet meg på at de skal få en ny sjanse.
Også skal jeg snart begynne på en hals,...og så litt.
Ønsker deg ei fin uke!

Lystmasker.

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei.
Takk for koselig hilsen i bloggen min, det er alltid like kjekt å se at noen har vært innom og lagt igjen hilsen. Fletter er lett å strikke. Jeg bruker en flettepinn (kort strikkepinn med bøy på midten). Setter f.eks tre masker på flettepinn bak arbeidet, strikk tre rett og deretter de tre maskene fra hjelpepinnen; voila! Strikk f.eks 7 omg glattstrikk mellom.

Kjekt at du likte bloggen min, jeg er fersk innen blogging (opprettet den i beg av januar), men det er så kjekt!

Hyggelig om du stikker innom bloggen min igjen. Ha en fin dag og nyt det fine været og det du kan av solen c", )

Mia sa...

Hei Tussilago, og takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Jeg ser du har gjort samme oppdagelsen som jeg ang. vårløk... mine tazetter og minipåskeliljer har skutt fart, men sviblene sliter litt... det var grønne skudd da jeg tok de inn, men nå synes jeg skuddene har visnet litt. Det er slettes ikke sikkert jeg får til de. Pelargoniene, derimot, har virkelitg tatt fart etter at de kom inn i lyset og varmen, og har kommet med masse sarte grønne nye blader. Herlig!

Anonym sa...

Oj.. det er snart vår!! Jippi!