onsdag, januar 14, 2009

Er det mulig???


Ja...dessverre ;(((( Helt utrolig, men jeg har altså greid å strikke spiralsokkene i to forskjellige størrelser. "Himmel og hav", var min egen umiddelbare kommentar, og da er jeg ganske oppgitt. Jeg har strikket noen spiralsokker de siste ukene, tv-strikking/prate-strikketøy, brukt garn med mange farger..og nå hadde jeg nådd et punkt hvor jeg rett og slett var litt lei, klar for å begynne på noe nytt. Strikket en slik grønn-variant av en spiralsokk, la den ferdige sokken hjemme mens jeg tok med meg pinner og garn på besøk...og strikket sokk nr 2. Og jeg kjente en enorm glede og lettelse...endelig ferdig, NÅ kunne jeg starte på neste prosjekt...Men altså...dette var det jeg oppdaget da jeg kom hjem...jeg har hatt to masker mindre på hver pinne..og laget en størrelse mindre. HULK HULK....valget har stått mellom å rekke opp en sokk...eller strikke to nye. Som du ser...så langt har jeg valgt å ikke rekke opp...men har ikke greid å mote meg opp til å begynne på to nye sokker....Noen som kan trøste?

7 kommentarer:

Turid sa...

Ja , ja . Fort gjordt sier æ bare , æ har flere gang strikket to høyrehånds votter ...enda det er en tommel på hver hånd...
La de ligge "ltt" , om det er best for deg, gjør noe med de når neste prosjekt er ferdig...eller er du slik som må gjøre det med det samme?
Irriterende er det.
Du kan ikke kjøpe mere garn , å strikke to til av hver str.?
God onsdagskveld te dæ!

Anonym sa...

Veldig ergelig når man gjør en slik "bommert".Og spesielt når man begynner å bli lei av det man holder på med,og har lyst å begynne på noe nytt.
Jeg gjorde en brøler nylig med ei ullbukse til baby.Den ene foten ble smalere enn den andre.Du kan tro jeg var FYS:(
Men jeg gir meg ikke,skal starte på nytt med samme buksa.
Du har så mye fint her.Skal komme tilbake,og bla meg gjennom hele bloggen din.Kan sitte timesvis her i Bloggland.En spennende verden.
Lykke til med spiralsokkene,hva enn du gjør med de.
Ha ei flott uke!

Anonym sa...

Kjempeergerlig! Jeg strikket med et pinnenr større på sokk nr 2 engang... Du kan jo strikke et umake par til og så mikser du til to like par :)

Anonym sa...

Vil du har ein klem? Det skal hjelpe har eg høyrt :)

*stoooooor klem*

Grooo sa...

Kan jo være kjekt å ha om noen forstuer eller brekker foten og trenger en liten og en diiiger sokk?

Lena sa...

Huff av meg, sender masse trøst dim vei!! Kjedelig når slikt skjer, men er sikker på at vi alle har opplevd liknende:-( Ikke så mye annet å gjøre enn å rekke opp, eller strikke 2 til... Lykke til i alle fall!! Trøsteklem til deg, og god helg!

Tussilago sa...

Takk for hyggelige kommentarer!
jeg har smilt kjempemasse når jeg leste dette...det er såååååå koselig å få hilsener her inne;)))