lørdag, januar 10, 2009

HÅP og GLEDE
Amaryllisløkene våre er i full gag med spiring igjen;) Hvilken glede med disse to! Før jul i fjor blomstret de for føste gang. Da kjøpte jeg dem som løker med litt spiring. Blomstene sto flott hele jula, men uten blader. Straks etterpå kom enda fler blomsterstengler sammen med blader. Så ble de stående med flotte blader hele sommeren og høsten. Like før jul ryddet jeg dem bort. Da var løkene blitt så store at jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle finne noe å plante dem i. På en blomsterbutikk fant jeg disse store glasspottene. De er passelig store og passelig tunge. Løkene står stødig i vinduskarmen nå;) Jeg har ikke hatt mye jord i pottene, mest bare mose og dekorstein. Og jammen er de i full gang igjen. Den ene med et blomsterskudd som er rundt 30 cm høyt og kraftig, og den andre med et lite...men kraftig skudd. Det gir meg slik glede...slik energi..å se at de vokser og spirer. På et vis er det et skikkelig symbol på håp å se noe spire slik...når det er vinter og masse vær ute!

Ingen kommentarer: