lørdag, januar 10, 2009

Pulsvarmere. jeg bruker garn fra lageret mitt. Rosa alpakka. Boken er svensk, "pulsvarmare" av Birgitta Adolfsson. Mange flotte og varierte mønstre.Jeg syns denne ideen med å sy sammen de rettstrikkede "snorene" var litt fin. Har ikke helt bestemt meg for hvilken farge jeg skal bruke på "knutene". Rosa er kanskje en litt spesiell farge...så jeg bør kanskje tenke litt på det også når jeg velger farge til knutene, at det bør bli litt røft og ikke søtt...kanskje svart?
Jeg strikker og syr klær til nisser...syns det er kjempespennende arbeid. Så lages nisser som passer inni klærne etterpå;) ett sted må man jo begynne;)) selv om jeg også ser at dette kanskje ikke er det mest logiske.

Se hva jeg koser meg med til tekoppen. Frøkatalogen fra Zimtrade. Det er så godt å titte på bildene, legge planer..drømme...Jeg gleder meg til det igjen er på tide å begynne med såing..venting på de første spirene..prikling..små planter...lys og vår...det hjelper godt bare å titte i en slik katalog;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelige nisseklær, greit å begynne tidlig... :O)

De pulsvarmerne så veldig flotte ut..., hva med mørklilla til å "binde" sammen.

Jeg gleder meg også veldig til våren når det begynner å spire¨og gro, og fuglene kvitrer...

Takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min..., ha en god dag!

xoxo

AnitaK sa...

Artig at du lager klær til nisser før du har nissen:)
Ang pulsvarmere har jeg sett at BenteB har laget noe lignende, men tror at hun syr sammen med perler..Husker kanskje litt feil, men tror hun har mønster i bloggen sin.

Turid sa...

Stlig , alt hva kreative damer finner på!!
Drømmen og lengt etter vår er vel noe som bor i oss alle, men det er likevel ikke det æ tenker mest på-ønsker at sola og lyset skal komme , så stabilt og godt vinter vær til kalenderen er klar for noe annet for oss her på 70 gr. nord.
Ei god uke til deg!

May-lill sa...

utrolig koselig side du har med masse fine bilder